Новини

На варті захисту споживачів


Останнім часом до Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві, значно збільшилася кількість скарг споживачів про порушення ПАТ "Київенерго" їх законних інтересів при нарахуванні плати за послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, щодо несвоєчасної повірки, обслуговування та ремонту загальнобудинкових засобів вимірювальної техніки (протягом 2016 року - 45, у 2017 році - 191).

З метою всебічного кваліфікованого розгляду та вирішення звернень, по суті викладених питань, необхідно погодження позапланових заходів Міністерством економічного розвитку і торгівлі, про порушення вимог Закону України "Про захист прав споживачів", відповідно до абз.5 ст.6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та погодження Державної регуляторної служби про порушення вимог Законів України "Про ціни і ціноутворення", "Про метрологію та метрологічну діяльність", "Про житлово-комунальні послуги", відповідно до п.п.4 ст.3 Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Приклад результативного розгляду скарги про порушення ПАТ "Київенерго" законних інтересів споживача при нарахуванні плати за послуги з централізованого опалення.

Позаплановий захід проводився спеціалістами Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві, за напрямками роботи, на підставі погоджень Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та Державної регуляторної служби України. До перевірки були залучені спеціалісти Управління (інспекції) самоврядного контролю Київської міської державної адміністрації та відділу контролю за регульованими тарифами на житлово-комунальні послуги Управління контролю за регульованими цінами Держпродспоживслужби.

Під час перевірки встановлено, що за опалювальний період з жовтня 2015р. по квітень 2016 р. ПАТ «Київенерго» здійснювало нарахування плати за послуги з централізованого опалення, відповідно до показників теплолічильника, з урахуванням загальноопалювальної площі житлового будинку та площі квартири.

В опалювальному періоді з жовтня 2016 р. по квітень 2017 р., ПАТ «Київенерго» нараховувало плату за послуги з централізованого опалення на підставі середньозважених показників споживання теплової енергії для відповідного населеного пункту, що суперечить вимогам підпункту 3 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 № 865 "Про особливості нарахування плати за надану послугу з централізованого опалення населенню у разі відсутності у квартирі (будинку садибного типу) та на вводах у багатоквартирний будинок засобів обліку теплової енергії в опалювальний сезон 2016/17 року".

Так, відповідно до підпункту 3 пункту 1 вищезазначеної постанови, у разі відсутності раніше встановлених будинкових засобів обліку теплової енергії, несправності таких засобів обліку, у тому числі, що не підлягає усуненню, плата за надану послугу з централізованого опалення нараховується згідно із середньомісячними показниками будинкових засобів обліку за попередній опалювальний період.

Таким чином, ПАТ "Київенерго" у період з жовтня 2016 р. по квітень 2017 р. необґрунтовано нараховано плату за послуги з централізованого опалення, у розмірі - 2844,04 грн.
За результатами перевірки, підготовлено припис про усунення порушень вимог законодавства, відповідно до якого ПАТ "Київенерго" було проведено перерахунок за послугу з централізованого опалення.

Всього, за результатами здійснення позапланових перевірок спеціалістами Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві, на підставі скарг споживачів на ПАТ "Київенерго", у 2017 році повернуті необґрунтовано нараховані кошти за послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, у кількості - 218 115,77 грн.




Автор: pressa від 07.11.2017